Yang Chengfu Tai Chi Chuan Center*

Online-Schulung für EU-Zertifizierung - Zentralverband DTB** bietet Teilnehmerschutz, Expertise und Ideologie-Freiheit

Faktencheck als Korrektiv zu Yang Juns International Yang Family Tai Chi Chuan Association*** für Schulen, Lehrer und Unterricht

Staatlich anerkannte berufliche Weiterbildung -Abstract "Yang-Chengfu-Center-Syndrom" <- 30 Jahre wissenschaftliche Forschung und Lehre

Meister Yang Zhenduo und das "Yang-Chengfu-Center-Syndrom"

Yang Chengfu Center Syndrome ExplainedDas Thema "Yang Zhenduo" sollte man in der Erwachsenenbildung wissenschaftlich objektiv behandeln. So wird zugleich die Abgrenzung zu Glaubensgemeinschaften gewährleistet. Aufklärung über Yang-Chengfu-Tai-Chi-Center als Proponenten der "Seattle-Heilslehre" ist dann viel eindeutiger belegbar. Ein großer Teil untenstehender Zitate stammt von Yang Jun direkt oder aus der Yang-Jun-Community und enthüllt gravierende Intransparenzen! Eine solche Unübersichtlichkeit kann leicht Anlaß geben zu Suggestion und Irreführung. Auch bei diesem wichtigen Stichwort bilden die DTB-Empfehlungen allen verantwortungsvoll Lehrenden und an Aufklärung strebenden Schülern eine stets passende Argumentationshilfe bzw. Orientierungshilfe im Umgang mit dem "Gordischen Knoten des Yang-Chengfu-Center-Syndroms".

Die Yang-Jun-Mission beruht auf der Vision des "Übervaters" Yang Zhenduo (mehr zum Lebenslauf: Yang Zhenduo).

Glaubwürdigkeit: DTB/ TCZ* als seriöse Info-Stelle zum Thema "Yang Zhenduo"

Bei Recherchen sollten stets Glaubwürdigkeit und Expertise ausschlaggebend sein - darauf weisen der DTB und die ihm angeschlossenen Vereinigungen immer wieder hin. Die Richtigkeit dieses Argumentes erweist sich tagtäglich angesichts der Echokammern in den Sozialmedien mit ihrem "social media mob rule" und "social media spin". Dort wird stets das als "Erkenntnis" gepriesen, was der eigenen Weltsicht entspricht. Doch "gefühlte Fakten" und Faktencheck sind eben nicht dasselbe. Längst geht es bei diesen "Wahrheiten" nicht mehr um voreingenommene Weltsichten Einzelner; schon lange haben Lobby-Vereinigungen, Seten und Glaubensgemeinschaften diesen Online-Weg für sich entdeckt. Wer ungefilterte Infos sucht, sucht meist lange, bis er das entsprechende gefunden hat. Dies ist aus Sicht von DTB / TCZ* ärgerlich und die Verunsicherung gerade bei Laien wächst.

Das 1989 gegründete Tai Chi Zentrum Hamburg e. V., ist im In- und Ausland als zentraler Ansprechpartne für Erforschung der "Martial-Arts-Internals" bekannt und geschätzt. Der DTB hat als Zentralverband diese Rolle seit 1996 noch ausgebaut und weitere Institutionen einbezogen. Die zahlreichen Kontakte und Kooperationen, die sich zusätzlich noch im Laufe der letzten Jahre entwickelt haben, belegen nachhaltig: Die DTB-Bundesvereinigung hat sich als vertrauenswürdiger, hilfreicher Partner erwiesen, der allen Interessierten weltanschaulich neutral und stilart-übergreifend mit Rat und Tat zur Seite steht. Dazu gehört auch das Thema "Yang Zhenduo".

index:

MEISTER YANG ZHENDUO, geb. 1926, 4. GENERATION

Yang Zhenduo hatte bereits in China Erfahrung sammeln können mit Yang-Stil-Organisationen: 1982 gründete er die "Shanxi Yang Style Tai Chi Chuan Association" und ist seither ihr Präsident. Seine Tai-Chi-Kenntnisse erhielt er anfänglich von seinem Vater Yang Chengfu und nach dessen frühen Tode durch seine Mutter Yang Houzhung. Auch seine älteren Brüder Yang Zhenming und Yang Zhenji unterrichteten ihn. Wahrscheinlich wurde er auch von Fu Zhongwen unterwiesen. Wichtig für sein Verständnis der Form und der Prinzipien erwiesen sich auch die handgeschriebenen Manuskripte der Familie, die ihm von seiner Mutter übergeben wurden. Sie enthalten die Tai-Chi-Klassiker und persönliche Notizen früherer Generationen. Yang Zhenduo Traditional Tai Chi.

Yang Zhenduo

Dem Satzungsziel der "International Association" und der vorrangige Lebenszweck von Yang Zhenduo, nämlich die Bewahrung der Kenntnisse von Yang Chengfu mangelt es genau genommen an Glaubwürdigkeit, denn Yang Zhenduos Wissen hat er sich zum großen Teil ja nicht erworben durch Training bei seinem Vater sondern durch das Lesen seiner Bücher und eigenes Probieren.

"I / Yang Zhenduo / don't have any other goal because the time is changing. If you are trying to preserve T'ai Chi, I, äs a member of the Yang family, will feel very good if the art can be preserved down to future generations. It would be very bad that people practice and what Yang Cheng-fu had is no longer there."

Source Tai Chi Magazine 1995 October, Vol. 19, No. 5

Yang Zhenduo als "Heiliger Gral"

Dr. Langhoff: Man könnte die Wirkung des Meisters Yang Zhenduo auf Teile seiner Gefolgschaft vergleichen mit der Legende vom "Heiligen Gral". Der Gral ist ein sagenumwobenes wunderkräftiges Gefäß, welches ewige Lebenskraft schenkt. Der Becher gehört ja zu einer Gemeinschaft, die unter einem Mangel leidend, auf ihren Helden wartet. Ich sehe in diesem anschaulichen Vergleich etliche Gemeinsamkeiten und empfehle, jedwede Glaubensgemeinschaften von seriöser Erwachsenenbildung klar und eindeutig zu unterscheiden - und zwar insbesondere bei der Aus- und Fortbildung von Lehrenden.

 

Quellen, Synopsis, Synthese

Literaturangaben, Web-Recherche und dergleichen sind nur der öffentlich zugängliche Teil des Zitat-Fundus und der DTB-Daten-Drehscheibe. Vieles in der Synopsis und der Synthese beruht auf persönlicher Korrespondenz und kann daher nicht ohne weiteres öffentlich zugänglich gemacht werden.

Yang Zhenduo

Übersetzung von: http://www.yangfamilytaichi.com/yang/biography/zhen-duo

Meister Yang Zhenduo ist die 4. Generation der Yang Familie und international anerkannter Trägerin ihres reichen Erbes. Er wurde 1926 in Peking geboren und ist der Urenkel von Yang Lu Chan, dem Begründer des Yang Stil Tai Chi Chuan. Sein Großvater ist Yang Jian Hou, zweite Generation der Familie Yang. Sein Vater ist Yang Changfu, die dritte Generation der Yang Familie und einer der berühmtesten Kampfkünstler seines Jahrhunderts.

Die Körperhaltungen, die Yang Cheng Fu in seinen letzten Jahren zeigte, sind der Standard, den Meister Yang Zhenduo in seinem Unterricht nachahmt. Er ist bestrebt, sie in seiner eigenen Praxis zu erreichen. Er begann seinen Unterricht, als er noch sehr jung war, bei seinem Vater, und ernt nach dessen Tod weiter bei seinem älteren Bruder. Er übte nicht nur hart, sondern genoss es auch, seine Technik zu erforschen und voranzutreiben. Er arbeitete hart daran, die Theorie des Tai Chi Chuan zu verstehen und zu fördern.

Da er sehr zugänglich und fürsorglich ist, hat er seine Mitmenschen stets mit Freundlichkeit und Respekt behandelt. Seine Geduld spiegelt den Charakter seines Vaters wider. Er besitzt den großen Wunsch, das vollendete Geschick seiner Vorfahren weiterzugeben und verbringt seine Zeit damit, selbstlos die Vorteile des Tai Chi Chuan zu teilen.

1960 zog Meister Yang Zhenduo nach Taiyuan, Provinz Shanxi. Seitdem hat sich der Yang-Stil Tai Chi Chuan allmählich in Taiyuan und anderen Städten, Provinzen und Ländern verbreitet. Jetzt zählen seine Studenten zu Zehntausenden in seiner Heimatprovinz und verbreiten sich in der ganzen Welt in immer größerem Maße. Meister Yang Zhenduo ist in 8 verschiedene Länder gereist, um sein Charisma und seine Kunst zu teilen. ... Meister Yang Zhenduo ist auf den Titelseiten von Tai Chi und anderen Kampfkunstmagazinen im In- und Ausland erschienen. Er hat 5 Bücher über Tai Chi und unzählige Artikel geschrieben. Er hat 3 komplette Video-Reihen produziert über das Traditionelle Yang-Familien Taijiquan. ... Die chinesische WuShu Akademie hat Meister Yang Zhenduo 1996 als eines der Top 100 WuShu Masters in China anerkannt. Er wurde auch durch Proklamationen den Bürgermeisters von San Antonio, Texas und Troy, Michigan geehrt.

Master Yang Zhenduo is the 4th Generation of the Yang Family and internationally recognized bearer of its rich heritage. He was born in Beijing in 1926 and is the great grandson of Yang Lu Chan, the creator of Yang Style Tai Chi Chuan. His grandfather is Yang Jian Hou, second generation of the Yang Family. His father is Yang Chang Fu, the third generation of the Yang Family and one of the most famous martial artists of this century. The postures set forth by Yang Cheng Fu in his latter years are the standard that Master Yang Zhen Duo emulates in his teaching and strives to achieve in his own practice. He started studying with his father when very young and continued studying with his elder brother after his father passed away. Not only did he practice hard, but also he enjoyed researching and advancing his technique. He worked hard at understanding and advancing the theory of tai chi chuan. Being very approachable and caring, he has continuously treated those around him with kindness and respect. His patience is a reflection of his father's character. He possesses a great desire to pass on his ancestors' consummate skill and spends his time unselfishly sharing the benefits of tai chi chuan. In 1960 Master Yang Zhenduo moved to Taiyuan, Shanxi Province. Since then, Yang Style Tai Chi Chuan has gradually spread within Taiyuan and to other cities, provinces, and countries. Now, his students number in the tens of thousands in his home province and are spreading throughout the world at an ever-increasing rate. He has traveled to 8 different countries to share his charisma and his art. ... Master Yang Zhenduo has appeared on the covers of Tai Chi and other martial arts magazines at home and abroad. He has written 5 books on the study of Tai Chi and countless articles. He has produced 3 complete sets of videos instructing in the Yang Style system of Tai Chi. ... The Chinese WuShu Academy recognized Master Yang Zhenduo in 1996 as one of the top 100 WuShu Masters in China. He has also been honored by proclamations from the Mayors of San Antonio, Texas and Troy, Michigan.

source: http://www.yangfamilytaichi.com/yang/biography/zhen-duo

 

 

 

 

Yang Zhen-Duo was ten years old when his father died. He received his training mainly from his uncles and their disciples. In fact also a violation of the “from father to son” tradition.

Source: http://www.taichi-uden.nl/diversity.shtml

http://www.yang-chengfu.eu/images/ycfu-pressen-schuetzen-wagner.jpgDie Yang-Chengfu-Fotos seiner von ihm selbst als "Optimum" bezeichneten modernisierten Form werden von Yang Zhenduo und Yang Jun offiziell als Standard-Vorgabe für "richtiges Yang-Chengfu-Tai-Chi-Chuan" bezeichnet. Während Yang Zhenduo die hier bei Yang Chengfu gut ersichtliche 70-30-Gewichtung propagiert, ist Yang Jun zu seiner 60-40-Gewichtung übergegangen. Ihr offizielles Lehrposter ist jedoch fehlerhaft. Die angebliche Figur "Pressen" ist in Wahrheit handelt es sich um "Schützen rechts".

Yang Zhenduo Unterschied zu Yang Jun Gewichtung 70-30

Yang Zhenduo Unterschied Yang Jun 70-30

Quelle: http://www.yangfamilytaichi.com/download/wallpapers/wp-yangzhenduo-1024x768.jpg

Who Is The Fourth Generation Gate-Keeper of Classical Yang Family Tai Chi Chuan? The fourth generation gate-keeper of Classical Yang Family Tai Chi Chuan is Grandmaster Yang, Sau-Chung who was the eldest son of Great Grandmaster Yang, Cheng-Fu, and the eldest brother of Yang, Zhenduo.

Yang Zhenduo is NOT the fourth generation gate-keeper as he claims.  There can only be one gate-keeper per generation, and that was Grandmaster Yang Sau-Chung.  By claiming the fourth generation gate-keeper that was once held by his eldest brother (claimed after the latter's death), Yang Zhenduo is committing the greatest dishonor to his brother, the family legacy, and to other Classical Yang Family Tai Chi Chuan practitioners. Furthermore, it was Grandmaster Yang, Sau-Chung who taught the FAMILY version toYang, Zhenduo, at a very young age.  Incidently, there is also a belief that Yang Zhenduo forgot the family version after the family got separated, and he had to relearn the tai chi chuan form, which was the PUBLIC version from Fu, Zhongwen.    

Yang Jun may be the sixth generation Yang family member, as he is a grand-nephew of Grandmaster Yang, Sau-Chung, but he is NOT the fifth generation gate-keeper of Classical Yang Family Tai Chi Chuan.  If Yang Jun is not the fifth generation gate keeper (Zhang Men Ren - 掌門人), then, who is the rightful fifth generation gate-keeper, 五代掌門人? The fifth generation gate-keeper would have to be selected from the students of Grandmaster Yang Sau-Chung, since he was the highest ranking, fourth generation Clasical Yang Family Tai Chi Chuan practitioner. Bbecause of Grandmaster Yang Sau-Chung's ranking, his students thus become the highest ranking, fifth generation members.

Hence, it is among the latters that the next gate-keeper should be selected from. This is the proper protocal. The conditions in which who is qualified to be the next generation gate-keeper would have to go through the severe scrutiny because the fifth generation successor is now a non Yang family bloodline. Again, I find it necessary to repeat...since Grandmaster did not have a son to carry on the family tradition and becasue women are considered non-candidate, the next successor has to be selected from one of his students.

Source: http://www.nytaichi.com/yang.lineage.htm

Dieser von Yang Chengfu entwickelte Stil, der als "Großer Rahmen" bezeichnet wird, wird auch heute in der Yangfamilie als Standard geübt und unterrichtet.

 Die jetzigen Hauptvertreter des Yang Stils sind Großmeister Yang Zhenduo, der Sohn von Yang Chengfu, und sein Enkel, Meister Yang Jun. Ihr Taijiquan folgt präzise den Bewegungen und Positionen von Yang Chengfu ...

Quelle: http://www.taichi-chuan.de/yang-stil.htm

 

Erschwerte Transparenz

Das bekannte Yang-Zhenduo-Portrait wird u. a. auch von Yang Chengfu Tai Chi Chuan Centern benutzt, ohne auf das Copyright des Tai Chi Zentrum Hamburg eV aus dem Jahre 1994 hinzuweisen, als Yang Zhenduo Seminare in Hamburg leitete. Dieses unfaire Verhalten erschwert die dringend gebotene Transparenz in der Anbieter-Szene und erhöht die Gefahr von Verwechslungen. Dazu kommen weitere Veröffentlichungen aus den Centern selbst und dem Yang-Jun-Umfeld wie angebliche Mailadressen von Dr. Langhoff etc.

Quelle: http://yangfamilytaichi.ie/history/

 

 

Im Center-Umfeld wird nicht nur mit der mehrdeutigen Bezeichnung "Tai Chi Zentrum" geworben, sondern es wird auch copyright-geschütztes Material des Tai Chi Zentrum Hamburg ev ohne Erlaubnis verwendet.

 

 

Since 1980 he has served as Vice-President of the Shanxi Wushu Association. In 1982 Yang Zhenduo founded the Shanxi Yang Style Tai Chi Chuan Association, and has served as President since. The Association has now grown to over 30,000 members throughout the Province and is the largest martial arts organization of its kind in China. In October 1998 Yang Zhenduo founded the International Yang Style Tai Chi Chuan Association, serving as Chairman of the Board. Under his leadership, in just one year the International Association has grown to 18 centers in 9 countries with over 350 members.

source: http://www.yangfamilytaichi.com/yang/biography/zhen-duo

Yang Zhenduo - described by Grandson Yang Jun - Fu Zhongwen bleibt unerwähnt

At the age of six, my grandfather /Yang Zhenuo/ began studying Tai Chi from his father /Yang Chengfu/, alongside his elder brothers, and from this early age established a firm foundation. Although he was only ten when his father passed away, under the guiding discipline of his mother (Yang Hou Zhung, died 1985), and along with his elder brothers, he persisted continuously in his practice. When he grew to adulthood my great grandmother handed down to him and his second elder brother (Yang Zhenji) the hand-written manuscripts of Tai Chi classics and personal notes left behind by my great grandfather Yang Chengfu, helping my grandfather to greatly improve his understanding of the art and its principles. Later, whenever my grandfather returned home to see his mother, he engaged in discussion and research and exchanged insights with his second brother (Yang Zhenji) and younger brother (Yang Zhenguo). Even my great grandmother, on observing my grandfathers Tai Chi form, said it was very like his father's. In the end, my grandfather's present attainments are the result of his seventy years of unremitting training.

Source: http://ww.yangfamilytaichi.com/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=30   

 

The postures set forth by Yang Cheng Fu in his latter years are the standard that Master Yang Zhen Duo emulates in his teaching and strives to achieve in his own practice. He started studying with his father when very young and continued studying with his elder brother after his father passed away. Not only did he practice hard, but also he enjoyed researching and advancing his technique. He worked hard at understanding and advancing the theory of tai chi chuan. 

source: http://www.yangfamilytaichi.com/yang/biography/zhen-duo

Die „Chinese Wushu Academy“ erkannte Meister Yang Zhenduo 1996 als einen der 100 größten Kampfkunst-Meister in China an. Er ist auf den Titeln zahlreicher Taiji- und anderer Kampfkunstmagazine erschienen sowohl in China als auch im Ausland. Yang Zhenduo hat 5 Bücher sowie zahlreiche Artikel über Theorie und Praxis des Taijiquan veröffentlicht und 3 komplette Video Sets herausgebracht, in denen er das System des Traditionellen Yang Stil Taijiquan unterrichtet.

Quelle: http://yangtaichi.de/yang-tai-chi-kiel/yang-family-tai-chi-chuan/


Yang Zhenduo über Familientradition

 

Von Yang Luchan bis zu meinem Vater hat sich der Yang-Stil entwickelt und das Erlernen ist leichter geworden.

Tai Chi Magazine Vo. 28, No 1, p. 44 DTB-Gründungsmitglied über Stammbaum der Yang Familie.

 

Yang Zhenduo über "Schnelle Formen" in seiner Familie

Es gibt keine schnelle Tai-Chi-Form in der Yang-Familie

Tai Chi Magazine Vo. 28, No 1 p. 46

 

In his teaching, he said he has preserved the frame of his father but has tried to simplify his teaching methods to help people to learn the principles and implement them in their practice, In the old days, he said, "they would say the stance is too big or too small, but they didn't say 1] how big or how small. Now I tell the Student 'turn your toes 45 degrees, 135 degrees or 360 degrees and try to explain clearly what they should do."' He said he has developed certain key words that are repeated to help trigger certain ideas. He also teaches by talking and demonstrating at the same time.

Source Tai Chi Magazine 1995 October, Vol. 19, No. 5

 

Yang Zhenduo über seine Lehrer

 

Ich wurde unterrichtet von meinen älteren Brüdern Yang Shouchung und Yang Zhenji

Tai Chi Magazine Vo. 28, No 1 p. 47

 

Die Dauer der Form, die Geschwindigkeit kann variieren - sie kann individuell sein. Wichtig sind die zehn Prinzpien

Tai Chi Magazine Vo. 28, No 1 p. 46

 

 

Yang Zhenduo über Push-Hands/ Tuishou

Die chinesische Regierung hat eine lange Zeit Push Hands nicht gefördert.Erst jetzt auf internationalen Druck können sich Push Hands und Freikampf wieder etablieren. Wie ich es sehe, ist Push Hands sowohl in China als auch in den USA mehr wie Wrestling und Kraft gegen Kraft. Dies gilt für das  Push Hands ohne Schritte...Dass häufig Kraft gegen Kraft eingesetzt wird, liegt an den Regeln, die viele Aktionen einschränken. Diese müßte man ändern. Dann kann alles Gelernte und alle Prinzipien eingesetzt werden.

Tai Chi Magazine Vo. 28, No 1 p. 47

"I started to learn Yang-style T'ai Chi from my father when I was six years old. My grandfather (Yam- Jian-Hou), my father (Yang Cheng-Fu) and I are three generations to teach martial arts as our profession, that is, to make our living by this," said Yang Zhenduo in an interview in November 1988.

Source: The Traditional Teaching of Yang Zhenduo 1988 by Pat Rice Tai Chi Magazine

Yang Chengfu Center -  Ranking-System

Daß Association, Schulen, Lehrer und Mitglieder unisono stets vom "Traditionellen Tai Chi, wie es in der Gesamtfamilie betrieben wird" sprechen, ist längst durch Faktencheck widerlegt. Bei genauerem Hinschauen auf das Ranking-System könnte dem einen oder anderen allerdings ein Licht aufgehen: Hier wird explizit darauf hingewiesen, daß es sich lediglich um eine abweichende Entwicklung der IA-Gründer handelt.

Limits of the IYFTCCA Ranking System

The Association acknowledges the value, worth, and integrity of other Yang Style lineages and other Tai Chi Chuan styles but limits its Ranking System to the Yang Family lineage of Yang Chengfu, Yang Zhenduo, and Yang Jun.

Source: http://www.yangfamilytaichi.com/download/jrhandbook.pdf

 

At the age of six, my grandfather began studying Tai Chi from his father, alongside his elder brothers, and from this early age established a firm foundation. Although he was only ten when his father passed away, under the guiding discipline of his mother (Yang Hou Zhung, died 1985), and along with his elder brothers, he persisted continuously in his practice.

Source:

As to questions regarding the relationship of Fu Zhongwen to the Yang family, Yang Jianhou's second son Zhaoyuan (Yang Chengfu's second older brother, who died when quite young) had a daughter named Yang Cong who married a man from Yong Nian named Zhao Shutang. Zhao Shutang had a son named Zhao Bin and a daughter named Zhao Guizhen. Zhao Guizhen later married a man from Yong Nian named Fu Zhongwen. When Fu Zhongwen went to Shanghai to work in a textile factory, because he was a relative, he lived for a short time in the household of my great grandfather (Yang Chengfu). During the period that Yang Chengfu was in Shanghai, Fu Zhongwen learned Tai Chi along with others who were disciples of Yang Chengfu. Fu Zhongwen, because he was a relative by marriage, called Yang Chengfu 'San Lao Ye' or 'third maternal grandfather' and always referred to my grandfather and his brothers as 'jiu jiu' or ' maternal uncle'. Fu Zhongwen's relationship to the Yang family was that of a relative rather than a disciple. Later in Shanghai Fu Zhongwen practiced diligently and worked in a very positive way to promote and spread traditional Yang style Tai Chi Chuan. He had students all over China as well as all round the world. Fu Zhongwen was a grandmaster who made huge contributions to the development of traditional Yang Style Tai Chi Chuan.

Source:

70-30 Yang Zhenduo, Fu Zhongwe, Cheng Manchingn

Leerer Schritt und Bogenschritt sind ebenso wie ihre Gewichtung grundlegende Bausteine in allen Taiji-Stilrichtungen. Im Yang-Stil führen die unterschiedlichen Prozent-Angaben oft zu Debatten. Sie zeigen wohl am deutlichsten, daß es keine einheitliche Yang-Chengfu-Form gibt. Und sie zeigt die Unterschiede zwischen Yang Jun und Yang Zhenduo: Ersterer nutzt im Bogenschritt die alte 70-30-Gewichtung, während Yang Jun eine neue 60-40-Gewichtung eingeführt hat.

Mario is correct in this. There are essential differences between YZD and FZW. This matter of the weighted 'empty step' is a difference regarding essentials. YCF states unequivocally that knowing the difference between full/empty is essential to T'ai Chi. The "Empty step" is not just peculiar to T'ai Chi. It is simply a step where the stepping foot, the moving foot, touches down, assumes a position, WITHOUT immediate weight transfer as happens in normal walking. That foot is 'full' of [bold]POTENTIAL[/bold] to move or to have weight transfered to it if so desired. As long as the foot is part of an empty STEP, it is an empty FOOT. The "empty" foot- whether toe, heel, or sole is touching- pauses without shift of weight. It is a poised foot, a foot at the ready, it is not a foot that already has weight on it, not even the weight of it's leg is on it. It's a foot empty of all weight and therefore is 'full' of potential, is not limited, is not already committed. Surely, there must be some cats around to be appreciated. Cats have 3 legs to balance on, most of us only have two. So, it is more difficult for us to do empty steps than it is for cats, since we are left with only one leg to stand on. This matter of YZD's weighting of 'empty steps' would be sufficient to put him in a class of his own. Not only as distinct from FZW, and CMC, but from both Wu styles, and of course from his father and brothers, as well as all the noteworthy students of his father. My teacher's teacher received the transmission of the Yang Form from Yang Shou Zheng, and 'empty steps' were not taught as double weighted bow steps. It is one thing for YZD to replace all empty steps in the form with bow steps with a 30/70 weighting. He wouldn't be the first one of the Yang family to change the form. But,to claim that that is what YCF taught and that's how YCF did 'empty steps' is false. YCF knew the difference between a weighted step and an empty step, between a weighted foot and an unweighted foot. Just as him and CMC knew the difference between a full glass and an empty glass and a glass that was neither full nor empty and thus both partially full and partially empty.

Source: Deleted

Neue Kontaktmöglichkeiten?

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In October 1998 Yang Zhenduo founded the International Yang Style Tai Chi Chuan Association, serving as Chairman of the Board. Under his leadership, in just one year the International Association has grown to 18 centers in 9 countries with over 350 members. The Chinese WuShu Academy recognized Master Yang Zhenduo in 1996 as one of the top 100 WuShu Masters in China

Source: http://www.yangfamilytaichi.com/yang/biography/zhen-duo.

In frühen Interviews und Berichten zu Yang Zhenduo fällt der Begriff "traditional" auch in langen Artikeln an keiner Stelle.

Tai Chi Magazine 1995 October, Vol. 19, No. 5 

Yang Zhenduo on: Generating Internal Energy By Marvin Smalheiser

Tai Chi Magazine 1995 October, Vol. 19, No. 5

A handicap he had right from the beginning was that his father died in 1936 when he was about 9 years old. "However, the basic frames, or basic work, were done when I was young. My older brother has helped me and other than that, the most important work was done by myself. To be a member of the Yang family has its own special character. But the study required many years of my own experience with practice to understand the style. You cannot just say you are a member of the family and that it is passed on to me and that is it. "It needs years of self-practice and searching to understand and increase and enlarge your under-standing. It requires many different approaches. So for myself, even though I am a member of the family, there is a lot of psychological pres-sure. So you really have to spend time to work. Whether I am teaching or practicing on my own, if I only talk, it is not enough. The good thing was that I have my father's books, and the applications. These books are the blueprints. It is the most basic. "But you have to be able to execute the movements to the point that they become yours. You really have to spend time. Otherwise, you just imitate and the knowledge will be the tip of the iceberg. "Some of the things are very internal and you really have to experience it to understand it and, äs time changes, you have to make more progress in your understanding.

Source Tai Chi Magazine 1995 October, Vol. 19, No. 5

 

 

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